مصاحبه روزنامه دنیای اقتصاد – آذر ۹۳

گواهی نامه STMC از طریق شرکت SCC به زودی به شرکت “تارا مشاور” اعطا می شود.نمایندگان SCC که یکی از بزرگترین شرکتهای توزیع کننده قطعات کارتریج و ارائه کننده تکنولوژی تولید و بازتولید آن در جهان است به منظور بررسی و ارزیابی کیفیت کارتریج تارا و نیز برای آموزش پرسنل این شرکت به ایران آماده اند.

فضل الله شربتی مدیر عامل تارا مشاور : می گوید : در حال حاضر استاندارد (STMC:Standardiized Testing Method Committee) تنها استاندارد جامع روش آزمون کارتریج در جهان است که شیوه های تست کارتریج را برای شرکت هایی که در زمینه تولید و بازتولید کارتریج چاپگر فعالیت دارند ، تعریف کرده است . در این شیوه ، کارتریج را از جهات مختلفی همچون تعداد و کیفیت چاپ صفحات ، دانسیته یا تراکم رنگ و رنگ پس زمینه مورد تست و ارزیابی قرار می دهند.
شربتی با بیان اینکه در حال حاضر تنها استاندارد تدوین شده روش آزمون کارتریج در ایران ISO/IEC 19752 است که تنها به شیوه آزمون تعداد صفحات چاپ کارتریج پرداخته و کامل نیست ، افزود : از آنجا که امروزه با رشد روز افزون کارتریج های تقلبی و بدون هویت در بازار مواجهیم و مصرف کنندگان در تامین کالای با کیفیت مشکلات فراوانی دارند ، یکی از اهداف این شرکت تدوین استاندارد ملی شیوه آزمون کارتریج به شکل جامع و بر پایه استاندارد STMC است . در این راستا شرکت تارا مشاور از مسئولان موسسه استاندارد جهت شرکت در این دوره آموزشی دعوت به عمل آورده ولی متاسفانه با استقبال آنها مواجه نشد.
به گفته فریبرز لقایی معاون این شرکت واردات کارتریج های تقلبی بزرگترین معضل کنونی این صنف است که با وجود ارسال نامه و درخواست های متعدد به وزارت صنایع و … تا کنون هیچ نهاد و سازمانی برای جلوگیری از توزیع آنها که به صورت وسیعی در کشور ادامه دارد ، اقدام نکرده است .
وی با اشاره به اینکه محصولات تقلبی حتی با برند تارا نیز به فروش می رسند ، گفت : کارتریج اصل بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد ، در حالی که قیمت کارتریج تقبلی از ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان و در بسته بندی کاملا مشابه با کارتریج اصل است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *